Servicepersonal med ansvar för scen och teknik
Tycker du att arbete på scenen är drömmigt? Är du en fena på teknik och logistik?
I rollen som servicepersonal ligger ditt fokus på kundbemötande då du dagligen möter kunder via mejl, telefon eller på plats. Biografverksamheten är den huvudsakliga delen av ditt arbete, i vilken du arbetar i kassa eller som biografmaskinist. Utöver det kommer din arbetsdag att bestå av bland annat lokalvård, enklare administrativa arbetsuppgifter och att agera värd vid uthyrning av våra lokaler.
Som servicepersonal ingår du i vår arbetsgrupp bestående av ordinarie personal som alla har egna ansvarsområden, exempelvis kiosk och kassa, biljettsystem, hemsida och information, filmlogistik och programsättning eller administration av lokaluthyrningar.
Ansvarsområdet
Vi söker dig som vill bli en självklar del i vårt lilla men trimmade arbetslag där du ansvarar för våra scener med tillhörande teknik. När du inte arbetar med filmvisningar kommer du att arbetsleda scenbygget inför större föreställningar, rivning vid avslut samt löpande underhåll och projektering vid inköp av ny utrustning. Du har ett stort intresse för teknik, såväl analog som digital, och du ser det som en fördel att få arbeta med kroppen emellanåt.
I genomsnitt handlar det om tre till fyra större scenproduktioner i månaden, samt en till två lite mindre föreläsningar eller möten i veckan. Det exakta antalet varierar med säsong och kan komma att öka. Utbildning i våra arbetssätt och verktyg sker på plats – du behöver inte ha arbetat på scenen tidigare, men erfarenhet är meriterande.
Det är ett plus om du har intresse av kultur på fler sätt än som konsument – oavsett om det är teater, film, spel eller något däremellan. Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper. På scenen arbetar du med stöd av inhyrd bärhjälp samt tillsammans med personal från Riksteatern och liknande organisationer. Därför är kommunikations- och initiativförmåga viktigt, liksom din känsla för service.
På Folkets Hus är få dagar den andra lik och det är därför viktigt att du är flexibel och självständig. Det finns stora möjligheter att i framtiden anpassa tjänsten och utvecklas tillsammans med den. Tycker du om problemlösning – att hitta nya smarta lösningar för gamla problem – i ett vasst arbetslag och en stimulerande miljö med stora utvecklingsmöjligheter kommer du att trivas här.
Krav
- För att söka tjänsten måste du vara över 18 år
- Goda kunskaper i tal, både svenska och engelska
- Vana av att arbeta med datorer och andra digitala hjälpmedel
- God fysik/kondition
Meriterande
- Tidigare erfarenhet av arbete inom biograf- eller teaterverksamhet
- Godkänd gymnasieexamen
- Avslutad eftergymnasial utbildning inom scenproduktion eller scenteknik
- Erfarenhet av arbete inom service eller med kundbemötande
- Erfarenhet av systematiskt arbete med arbetsmiljö- och säkerhet
Formalia
Arbetstiderna är oregelbundna och till stor del förlagd till kvällar och helger. Tjänsten avser 50% av heltid, med goda möjligheter till utökning och omvandling till fast heltidstjänst i framtiden. Provanställning tillämpas. Ensamarbete förekommer.
Rekrytering sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tillträde enligt överenskommelse, men senast: 2024-09-30. Lönesättning enligt kollektivavtal (Hotell och restaurangfacket).
Sista ansökningsdag: 2024-08-31. Skicka ansökan med personligt brev och CV till: fredrik@boden.fh.se. Märk ansökan med “Servicepersonal, scen/teknik” och ditt namn.
Läs hela annonsen på Platsbanken